Translate

lauantai 28. joulukuuta 2013

KAURA SUKLAAJÄÄTELÖ JA KAURA JUGURTTI


Vuosikausia sain vierestä katsella, kun meidän miehet söivät jäätelöä. Kyllä keljutti! Maito- ja soija-allergisena ei ollut tarjolla minulle jäätelöä. Mehujäätelöissä oli kaikissa käytetty jotakin, ei minulle sopivaa ainetta. On se kumma, jos lukee vadelma mehujäätelö, sekaan on tungettu jotain aivan muuta kuin vadelmaa.
Jonkun kerran, tuli itse tehtyä omasta vadelmamehusta jäädykettä.

Muutamia vuosia sitten, ilmestyi tänne kauppoihin kaura vanilija jäätelö. Ihan hirveän makuinen. Vähän myöhemmin mansikkajäätelö, joka oli vielä pahemman makuinen. Sitten tuli riisijäätelöä tarjolle, joka jättää suuhun pahan maun.

Kerran kaupassa sattui silmiin toffee kaurajäätelö, aivan ihanan makuinen. Sitä tuli ostettua jonkun verran. Olin hyvilläni, kun minäkin pääsin herkuttelemaan. Sitten se jäätelö hävisi! Olisiko aiheuttanut oireita, vai eikö liikkunut pakastealtaista.

Nyt olen ostanut, suklaanmakuista kaurajäätelöä. On tosi hyvää! Rasiat saisi olla vain vähän isompia, ettei tarvisi jatkuvasti olla ostamassa lisää.

Joka paikasta ei ikävä kyllä saa suklaan makuista jäätelöä. Vanilija ja mansikka löytyy kyllä, Ylläkseltäkin asti. Olen saanut pyytämällä, tänne kahteen lähikauppaan, tilaamaan suklaa kaurajäätelöä.

Klikkaa kuvasta, avautuu isommaksi.




Yllätys oli suuri, kun toisessa kaupassa näin, litran purkin, saman tekijän jugurtin tapaan käytettävän kaurajugurtin! Hirveän hyvää, kun sekaan laittaa vielä hilloa. En edes muista, koska olisin syönyt jugurttia!
Yosan tuotteissa, on yksi joka käy minulle, mutta on ihan erilainen kuin tämä.

PS. Ei ole maksettu mainos.

www.minamatti.blogspot.fi
www.saminluontokuvia.blogspot.fi
www.tyhjansoutaja.blogspot.fi

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti